28 Eylül 2014 Pazar

Seyahatte Araba Paylaşmak Mı?

Selam gençler.

Direkt olarak konuya girmek istiyorum eğer müsaadeniz varsa.

Gerek iş, gerek ziyaret, gerek tatil için her yıl defalarca başka yerlere seyahat etme gereksinimi duyuyoruz. Yani en azından ben duyuyorum ve ben gibi ihtiyaç duyan insanlar için de bu yazım oldukça yararlı olacaktır.

Otobüs firmalarının birleşmesi veya rekabet halinde olanların fiyatları yükseltip alçaltması bir yana, diğer ulaşım araçlarından uçak, tren vs. gereksiz yere fazlaca para aldıklarını düşünmeden edemiyorum. Örnek olaraktan Anadolu ve Pamukkale firmalarının birleşmesiyle bütün yazım boyunca örnek vermek istediğim klasikleşmiş İstanbul - Ankara yolculuğundan aldığı ücret tam olarak 59 TL. İstanbul - Ankara uçak ücreti ortalama olarak 55 tl ki buradan rahatlıkla bakabilirsiniz.

Devletin yeni sağladığı hızlı tren muhabbetleri de açıklandığına göre onlarından fiyatlarına bakalım. Gördüğümüz gibi düz bilet 70, yemeklisiyse 85 TL. Ben buna VATDAFAK derim gençler.

Peki buraya kadar bu salak bunları niye anlattı diyosunuz dimi?

Hemen anlatıyorum. Frederic Mazella adında bir elemanımız var. Bu herif yılbaşında ailesinin yanına, şehir dışına gitmek istiyor fakat bir türlü araba yok. Sonucunda ailesinin yanına gitti mi kaldı mı bilmiyoruz ama herifin aklına fikir gelmiş, iyi ki gelmiş. BlaBlaCar.



Nedir arkadaşım bu BlaBlaCar? O ne biçim isim? diyonuz dimi? Hemen oraya da gelelim.

BlaBlaCar'ın yaptığı iş şu ki canlarım, bir yere gitmek istiyorsunuz ve baktınız ki otobüs dolu, uçak pahalı ve hızlı tren de ne zaman çalışır kim bilir. Bu durumda BlaBlaCar'dan bakıyoruz ve İstanbul - Ankara yolculuğu yapacak elemanları bulup onların yol ücretlerine ortak olarak onlarla beraber seyahat edebiliyoruz.

İş güzel, fikir güzel, her şey güzel fakat ama biz Türk'üz, doğal olarak kafamızda bir sürü soru beliriyor değil mi? Benim de belirdi zaten. Ben kiminle gitcem? Adam hırlı mıdır hırsız mıdır? Yada ben bayansam bir erkeğin arabasına mı bincem arkadaşım olur mu öyle şey elalem ne der falan filan.

E bunu kıçı kırık ben bile düşünüyosam bilmem kaç milyon dolarları cebine koyan bu şirketin CEO'su bunu düşünemicek mi? Düşünmüş ve ona göre de kiminle yolculuk yapacağını, cinsiyetini kriterlerini ırt zırt kendin seçiyorsun.

Giriyorsun siteye, programı indiriyorsun muhteşem akıllı zeki çevik telefonuna, Facebook'a bağlanıyorsun yazıyorsun numaranı al sana üye oldun bile. Sonra git nereye istersen.

Aynı şekilde şoförsen de kriterlerini belirleyip gönderiyorsun BlaBlaCar'a ve gelsin yolcular. Hem masraftan tasarruf hem de giderken yanına arkadaş olur değil mi?

Bir diğer kurucu üyemiz Nicolas Brusson diyor ki "Türkiye mal gibi benzini en pahalı kullanan ülkelerden biri ama aynı zaman da arabanız da çok. Alın size program girin hem parayı kısın hem istediğiniz yere gidin." Yani bu kadar bizden gibi konuşmasa da anlatmaya çalıştığı şey bu.

Lan o kadar anlattım fiyatlardan bahsetmedim dimi? Tahmin edin nereyi örnek vericem? Tabi ki İstanbul - Ankara. Bu yolculuğun ortalama fiyatı -şoförüne göre dğeişiyor- 35 TL. Yahu bilemedin 45 TL olsun diğer bütün ulaşım şeylerinden daha ucuz. Siz şoförseniz de her 400 kilometrede 100 TL benzin giderini karşılıyorsun daha ne?

Sonuç olarak yeni alternatif bir seyahat fırsatı yavaş yavaş Türkiyede yer buluyor. Amma velakin bir sıkıntı var. Tekrardan Türk olduğumuz için her ince ayrıntıya kafamız takılıyor ve diyoruz ki; "Oğlum biz hadi bu adamları götürdük, paramızı da aldık da polisler gelip bana vergi mergi demesin? Sonuçta taksici değilim."

Burada da kurucu üye Nicolas BlaBlaCarcıların kâr etmediğini sadece yol masraflarına ortak olduklarını söylüyor ve herhangi bir yasal sorunla karşılaşmayacağını özellikle belirtiyor.

Her neyse bebeklerim durum bundan ibaret, Umarım gerçekten dedikleri kadar iş yaparlar da öyle bir de BlaBlaCar kurbanları vermeyiz. Allah sonumuzu hayır etsin. Hepinizi tek tek öpüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder